Cada cop el tenim més a prop aquest vial proposat pel Pla General Metropolità (PGM) de 1976, una autovia de dos carrils d'anada i dos de tornada pel bell mig de la serra que fomenta el transport privat entre les comarques del Vallès i del Llobregat, on existeix una línia de tren poc aprofitada. Un vial que fragmenta Collserola i trepitja la riera de Vallvidrera i una important zona forestal.
L'any 2005, el Departament d'Obres Públiques i Territori de la Generalitat de Catalunya (DOPT), dirigit pel senyor Joaquim Nadal, va presentar l'esborrany del Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya (PITC), on pressupostava una important quantitat de milers d'euros per executar el Vial de Cornisa. No va faltar temps, perquè els molinencs i molinenques ens mobilitzéssim. Vam crear la Plataforma No al Vial de Cornisa i amb la Plataforma Cívica per a la Defensa de Collserola, vàrem presentar al·legacions a un projecte tan agressiu per la serra. I també vam demanar la col·laboració de tothom:
- Molts vilatans i vilatanes, van penjar les banderoles als balcons i van participar en la caminada pel tram afectat de Molins.
- Els ajuntaments van presentar al·legacions i/o mocions: L'ajuntament de Molins (malgrat que inicialment l'alcalde no veia clar fer una moció en contra del Vial de Cornisa, finalment es va fer gràcies als regidors VP-ERC i MC-ICV; feliçment, tots els partits polítics de Molins es ven sumar a la proposta). Altres ajuntaments afectats: Sant Cugat i Cerdanyola. Ajuntaments pròxims no afectats directament però que vam veure la importància de manifestar-se en contra de tal barbaritat: El Papiol i Pallejà.
- El Consorci de Collserola, a instàncies del seu Consell Consultiu on diferents entitats hi estem representats.
- Fins i tot el "Camell" en la festa de Carnestoltes es va disfressar de banderola "No al Vial de Cornisa".
Davant d'aquesta mobilització a Molins de Rei, el senyor Manel Nadal del DOPT va fer acte de presència en el debat organitzat pel Fòrum a la nostra vil·la, per afirmar textualment que "No es farà el Vial de Cornisa" i va afegir que s'havia incloure en el Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya precisament per tenir-la en compta d'esborrar-la. La revista el Llaç es va fer ressò de les PARAULES (que no fets documentats) del senyor Manel Nadal i va titular a la portada "La Riera de Vallvidrera salvada" i a l'interior un extens article amb fotografies, publicant als quatre vents que no calia patir més perquè no es faria el Vial de Cornisa. Entre aquest article i els vents que trencaven les banderoles, el poble va anar despullant els seus balcons de tal reivindicació. I es va aprovar el PITC, i al Vial de Cornisa li varen canviar el nom per enganyar la gent, ara es podria dir "vial de circumval·lació". De moment la intenció és construir el tram del Vallès, de Montcada i Reixac fins Sant Cugat, i el tram més agressiu, el de Sant Cugat a Molins es manté la reserva de sòl per poder-lo desenvolupar més endavant, probablement a l'espera d'haver construït la rotonda que enllaça amb la variant N-340 de Cervelló. Els ajuntaments afectats varen presentar una altra queixa a la Generalitat en aprovar-se definitivament el vial de cornisa al PITC, però canviant-li el nom.
Per tant, no hi ha res salvat i doncs continua el perill de ser construïda!
Ara, el Departament d'Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, a tret la primera proposta del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, figura superior al PITC, on es concreten moltes agressions urbanístiques i noves infraestructures que haurà de partir la serra. I on es contempla la reserva de sòl per a construir tot el Vial de Cornisa (de Molins a Montcada i Reixac), el text fa esment de que s’hauria de fer més a prop dels pobles i no tant pel mig de la serra; però en els plànols presentats trobem dibuixat el mateix tram de sempre entre Molins i Sant Cugat, pel mig de Collserola. Això si, a la introducció d’aquest document, es comenta que ha estat elaborat amb la intenció de fomentar les ciutats compactes en contra de les urbanitzacions aïllades per poder fomentar el transport públic en contra del privat.
Gràcies Generalitat, per no escoltar, manar, destruir i especular amb les zones verdes del nostre petit país. Al DOPT per considerar Collserola com un recurs a explotar i al DMAH per anar despatxant a tot aquell que s’hagi manifestat en escoltar les demandes de protegir Collserola. Gràcies ajuntaments, inclòs el de la nostra vila, per fomentar noves urbanitzacions al mig de la serra: quan estiguin construïdes, per anar a treballar, a escola, a comprar, etc. els caldrà el Vial de Cornisa. Gràcies Ministerio de Fomento, per construir una gran rotonda que enllaça amb la variant N-340 de Cervelló (una autovia) amb el futur Vial de Cornisa. I com sempre “plou sobre mullat”, proposen construir-la sobre del tram final de la riera de Vallvidrera, a tocar de la Clínica (on tenen malalts ingressats) i de l’escola CEIP La Sínia) i independentment que sigui un corredor biològic.
Tot i això, més de dos mil persones hem participat en els actes de debat públic a l'Ateneu Barcelonès i el diumenge 13 d'abril en una marxa popular fins al cim de Collserola, per demanar la figura de Parc Natural, amb la il·lusió de preservar millor aquesta serra de totes les possibles agressions que pugui patir. Comptem amb el suport d'ecòlegs i científics (Narcís Prat, Ferran Rodà, Josep Germain, Sabater Pi, Francesc Llimona, ...). Tots ells destaques el bon estat de conservació d'aquest espai natural tant proper a l'àrea metropolitana de Barcelona. El mateix DMAH a proposta del Parlament havien elaborat un positiu "estudi de mesures addicionals de la serra de Collserola".
Fa anys que l'administració de la Generalitat de Catalunya diu que declararà Collserola com a Parc Natural, però només de nom, doncs les seves intencions (com ho van dir clarament en el debat i com ho demostren en cada Pla que treuen a exposició pública sense acceptar cap de les esmenes que hi presentem les entitats ciutadanes) és de mantenir TOTES LES AGRESSIONS POSSIBLES, no valorar aquest pulmó de l'àrea metropolitana com una zona a protegir, sinó COM UN RECURS A EXPLOTAR.
Demano perdó a totes les generacions que vindran darrera nostra, per si finalment no aconseguim aturar tant despropòsit i no preservem aquest valuós espai natural, que les generacions anteriors van saber mantenir a tocar de casa.
L'any 2005, el Departament d'Obres Públiques i Territori de la Generalitat de Catalunya (DOPT), dirigit pel senyor Joaquim Nadal, va presentar l'esborrany del Pla d'Infraestructures de Transport de Catalunya (PITC), on pressupostava una important quantitat de milers d'euros per executar el Vial de Cornisa. No va faltar temps, perquè els molinencs i molinenques ens mobilitzéssim. Vam crear la Plataforma No al Vial de Cornisa i amb la Plataforma Cívica per a la Defensa de Collserola, vàrem presentar al·legacions a un projecte tan agressiu per la serra. I també vam demanar la col·laboració de tothom:
- Molts vilatans i vilatanes, van penjar les banderoles als balcons i van participar en la caminada pel tram afectat de Molins.
- Els ajuntaments van presentar al·legacions i/o mocions: L'ajuntament de Molins (malgrat que inicialment l'alcalde no veia clar fer una moció en contra del Vial de Cornisa, finalment es va fer gràcies als regidors VP-ERC i MC-ICV; feliçment, tots els partits polítics de Molins es ven sumar a la proposta). Altres ajuntaments afectats: Sant Cugat i Cerdanyola. Ajuntaments pròxims no afectats directament però que vam veure la importància de manifestar-se en contra de tal barbaritat: El Papiol i Pallejà.
- El Consorci de Collserola, a instàncies del seu Consell Consultiu on diferents entitats hi estem representats.
- Fins i tot el "Camell" en la festa de Carnestoltes es va disfressar de banderola "No al Vial de Cornisa".
Davant d'aquesta mobilització a Molins de Rei, el senyor Manel Nadal del DOPT va fer acte de presència en el debat organitzat pel Fòrum a la nostra vil·la, per afirmar textualment que "No es farà el Vial de Cornisa" i va afegir que s'havia incloure en el Pla d'Infraestructures del Transport de Catalunya precisament per tenir-la en compta d'esborrar-la. La revista el Llaç es va fer ressò de les PARAULES (que no fets documentats) del senyor Manel Nadal i va titular a la portada "La Riera de Vallvidrera salvada" i a l'interior un extens article amb fotografies, publicant als quatre vents que no calia patir més perquè no es faria el Vial de Cornisa. Entre aquest article i els vents que trencaven les banderoles, el poble va anar despullant els seus balcons de tal reivindicació. I es va aprovar el PITC, i al Vial de Cornisa li varen canviar el nom per enganyar la gent, ara es podria dir "vial de circumval·lació". De moment la intenció és construir el tram del Vallès, de Montcada i Reixac fins Sant Cugat, i el tram més agressiu, el de Sant Cugat a Molins es manté la reserva de sòl per poder-lo desenvolupar més endavant, probablement a l'espera d'haver construït la rotonda que enllaça amb la variant N-340 de Cervelló. Els ajuntaments afectats varen presentar una altra queixa a la Generalitat en aprovar-se definitivament el vial de cornisa al PITC, però canviant-li el nom.
Per tant, no hi ha res salvat i doncs continua el perill de ser construïda!
Ara, el Departament d'Obres Públiques de la Generalitat de Catalunya, a tret la primera proposta del Pla Territorial Metropolità de Barcelona, figura superior al PITC, on es concreten moltes agressions urbanístiques i noves infraestructures que haurà de partir la serra. I on es contempla la reserva de sòl per a construir tot el Vial de Cornisa (de Molins a Montcada i Reixac), el text fa esment de que s’hauria de fer més a prop dels pobles i no tant pel mig de la serra; però en els plànols presentats trobem dibuixat el mateix tram de sempre entre Molins i Sant Cugat, pel mig de Collserola. Això si, a la introducció d’aquest document, es comenta que ha estat elaborat amb la intenció de fomentar les ciutats compactes en contra de les urbanitzacions aïllades per poder fomentar el transport públic en contra del privat.
Gràcies Generalitat, per no escoltar, manar, destruir i especular amb les zones verdes del nostre petit país. Al DOPT per considerar Collserola com un recurs a explotar i al DMAH per anar despatxant a tot aquell que s’hagi manifestat en escoltar les demandes de protegir Collserola. Gràcies ajuntaments, inclòs el de la nostra vila, per fomentar noves urbanitzacions al mig de la serra: quan estiguin construïdes, per anar a treballar, a escola, a comprar, etc. els caldrà el Vial de Cornisa. Gràcies Ministerio de Fomento, per construir una gran rotonda que enllaça amb la variant N-340 de Cervelló (una autovia) amb el futur Vial de Cornisa. I com sempre “plou sobre mullat”, proposen construir-la sobre del tram final de la riera de Vallvidrera, a tocar de la Clínica (on tenen malalts ingressats) i de l’escola CEIP La Sínia) i independentment que sigui un corredor biològic.
Tot i això, més de dos mil persones hem participat en els actes de debat públic a l'Ateneu Barcelonès i el diumenge 13 d'abril en una marxa popular fins al cim de Collserola, per demanar la figura de Parc Natural, amb la il·lusió de preservar millor aquesta serra de totes les possibles agressions que pugui patir. Comptem amb el suport d'ecòlegs i científics (Narcís Prat, Ferran Rodà, Josep Germain, Sabater Pi, Francesc Llimona, ...). Tots ells destaques el bon estat de conservació d'aquest espai natural tant proper a l'àrea metropolitana de Barcelona. El mateix DMAH a proposta del Parlament havien elaborat un positiu "estudi de mesures addicionals de la serra de Collserola".
Fa anys que l'administració de la Generalitat de Catalunya diu que declararà Collserola com a Parc Natural, però només de nom, doncs les seves intencions (com ho van dir clarament en el debat i com ho demostren en cada Pla que treuen a exposició pública sense acceptar cap de les esmenes que hi presentem les entitats ciutadanes) és de mantenir TOTES LES AGRESSIONS POSSIBLES, no valorar aquest pulmó de l'àrea metropolitana com una zona a protegir, sinó COM UN RECURS A EXPLOTAR.
Demano perdó a totes les generacions que vindran darrera nostra, per si finalment no aconseguim aturar tant despropòsit i no preservem aquest valuós espai natural, que les generacions anteriors van saber mantenir a tocar de casa.
2 comentaris:
Hi,
antidepressant zoloft
This assault upon ones thoughts and emotions is one of the most destructive conditions to have.
[url=http://www.wildbird-watching.com/]zoloft anxiety[/url]
When used in combination with cognitive behavior therapy, Zoloft has been proven to be nearly twice as effective.
http://www.wildbird-watching.com/ - zoloft pill
Advances in the field of health and medicine have created a wide array of medications available that combat the detrimental affects of depression.
Publica un comentari a l'entrada